Novinky ve třídě od září
Pro tento školní rok jsem zhodnotila, že by bylo dobré, aby děti měly co nejvíce na očích psanou podobu svého jména (nejlépe ve formě, kterou se podepisují). A tak jsem jména přidala na cedulky se značkou označující náladu, také jsem vytvořila cedulky se značkou pro trénování podpisu (loni jsem měla takovéto cedulky jen narychlo napsány rukou na kartičky.) Jméno je také společně se značkou na kolíčku na složce dětí.
Pro každé z dětí jsem v Canvě vytvořila a na karton nalepila cedulku se značkou a jménem v podobě, která je jim blízká (Kačenka, Róza). Využívají je především děti, které se ještě neumí podepsat například na pracovní list nebo obrázek. Misku s kartičkami mají k dispozici a kdykoli potřebují, jdou si svou kartičku najít a zkouší podle ní napsat své jméno.
Smajlíci, na které děti přiřazují své značky podle toho, jak se dnes cítí nám zůstali z loňska, změnily se ale cedulky s magnetem. Ke značce jsem přidala i jméno - jedná se o stejné jmenovky jako na kartičkách k podpisům jen vytisknuté v menším rozměru. Magnet, který je na nich nalepen je samolepicí a docela často odpadává. Zkusíme ho tedy ještě přidělat tavnou pistolí.
Součástí složek dětí je nově kolíček se jmény dětí a jejich značkami. Tento kolíček přidržuje kartičku pro sovičkové úkoly. Tato kartička zakrývá značky dětí, které jsou na složkách přilepeny.
O ranních sovičkových úkolech jsem natočila video, není tedy třeba se k nim rozepisovat.
Co se týče změn ve třídě, tak jedna z nich je třeba ta, že již její části nenazýváme centry (po vzoru Začít spolu) a nemáme je označeny cedulkami. Říkáme jim prostě koutky, upravily jsme třídu, aby vzniklo místo pro hraní na dekách s panenkami a chtěly bychom zkusit vytvořit "logokoutek", kde by bylo umístěno logopedické zrcadlo a obrázky s gymnastickými cviky případně připraveny činnosti pro dechová cvičení. Částečně řízené činnosti ale budou mívat děti v koutcích připraveny i nadále. Chtěla bych také vytvořit dostatek fotopostupů do dílny, protože si děti už docela dobře prošly počátečními pokusy s nástroji a myslím, že již zvládnou i náročnější tvoření.
Děti budou také mít možnost více využívat tablet a jeho aplikace.
Také změníme formu Našeho zpěvníku, který je potřeba uzpůsobit tak, aby ho mohla použít i kolegyně při hře na klavír.
Komentáře
Okomentovat